کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی 6654654
خانه / پزشکی و سلامت / بهترین تمرین برای تقویت عضلات شکم
دکتر دندانپزشک 56464 (1) متخصص دندانپزشکی کودکان 55464654 متخصص ایمپلنت 54654 دندانپزشکی زیبایی دندان پزشک زیبایی, ایمپلنت و جراح دندانپزشکی 5456465

بهترین تمرین برای تقویت عضلات شکم

دوست دارید شکم سفت یا به قول معروف شش تکه داشته باشید. در این مطب تمرینات ورزشی معرفی می شود که شما را می توانند به این هدف برسانند. امیدواریم مطلب برایتان مفید باشد.

مطالعه مطلب نوشیدنی های مفید برای یعد از تمرینات ورزشی خوب است.

یکی از بهترین حرکات ورزشی برای صاف شدن شکم و پرورش یافتن عضلات میان تنه حرکت پلانک است. حرکت پلانک حرکتی ساده اما بسیار تاثیرگذار بر عضلات شکمی است.

حرکت ورزشی پلانک بر روی لایه‌های داخلی عضلات شکم کار می کند. این عضلات باید پرورش پیدا کنند تا شکم صاف‌تر باشد و ماهیچه‌ای به نظر برسد.

البته همراه با پلانک باید ورزشهای دیگر انجام شود تا چربی ها سوزانده (چربی سوزی) و عضلات مشخص شوند.

باید دانست که رژیم غذایی نیز در این مساله موثر است. باید غذاهای سالم بخورید و پروتئین و سبزی های در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. از خوردن شکر و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

پیشنهاد می شود مطلب صبحانه مناسب برای لاغری شکم مطالعه شود.

پلانک در ۲ فرم مختلف انجام می‌شود:

در پلانک استاندارد، دست‌ها از آرنج خم نمی‌شود. دست‌ها را باید به اندازه عرض شانه باز کنید و کف دست‌ها را بر روی زمین بگذارید. کنترل وزنی خود را بر روی انگشتان پا و کف دست حفظ کنید. به عضلات قسمت پایین کمر توجه کنید. ستون فقرات و گردن باید صاف نگه داشته شوند.  سعی کنید ۱ دقیقه ای در این حالت بمانید. ۴۰ ثانیه استراحت کنید و دوباره ۱ دقیقه دیگر حرکت را انجام دهید. ۳ دور این حرکت را تکرار کنید. معمولا اشتباهاتی در انجام حرکت پلانک صورت می‌گیرد. یکی از اشتباه ها این است که افراد شکمشان را به زمین نزدیک می‌کنند. این کار باعث می‌شود که عضلات شکمشان کمتر درگیر شوند.

اشتباه دیگری هم وجود دارد و آن این است که افراد در زمان انجام پلانک سر را تکان می‌دهند یا اطراف را نگاه می‌کنند. باید نگاه را بر یک نقطه متمرکز کنید. توجه: در زمان انجام پلانک بدن باید کاملا در یک راستا باشد.

امیدواریم این ورزش برای سلامتی شما مفید باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *