خانه / پزشکی و سلامت / خواص نوشیدن آب گرم با معده خالی

خواص نوشیدن آب گرم با معده خالی

خواص نوشیدن آب گرم ناشتا, آب ولرم در ناشتا, آب ولرم

خواص نوشیدن آب گرم با معده خالی

از دیدگاه طب هندو یا آیورودا بهتر است که ناشتا آب گرم بخوریم زیرا بیماری‌های متعددی را از بین می‌برد و مزیت های فراوانی دارد که در این مطلب به بخشی از آن می‌پردازیم.

در کاهش وزن مؤثر است:
نوشیدن آب گرم به طور ناشتا برای افرادی که قصد کم کردن وزن ‌دارند، بسیار مفید است. زیرا میزان سوخت‌ وساز بدن را بالا می‌برد و درنتیجه کالری بیشتری می‌سوزد و وزن کاهش پیدا می‌کند.

به روند هضم کمک می‌کند:
بسیاری از ما بعد ازغذا آب سرد می‌خوریم در حالی که بهتر است به‌ جای آب سرد ، آب گرم بخورید تا غذا بهتر هضم شود.

یبوست را برطرف می‌کند:
برخلاف آب سرد، نوشیدن یک لیوان آب گرم اول صبح باعث حرکت راحت روده می‌شود ویبوست را کاهش می‌دهد.

گلودرد را کاهش می‌دهد:
آب گرم یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی برای برطرف کردن گلودرد است. آب گرم کمک می‌کند تا خلط  دستگاه تنفسی ازبین برود و درنتیجه گلو به‌ سرعت صاف شود.

درد قاعدگی را تسکین می‌دهد:
با ایجاد اثر تسکین‌ دهنده در عضلات شکمی، جریان خون را تقویت و درد را برطرف می کند.

به سم‌زدایی کمک می‌کند:
نوشیدن یک لیوان آب گرم به طور ناشتا ، سموم بدن را دفع می‌کند. آب گرم در مقایسه با آب سرد کمک می‌کند تا مولکول های درشت سریع‌ تر شکسته شود.