خانه / دندانپزشکی / درباره خطوط رنگی خمیر دندان ها چه می دانید؟

درباره خطوط رنگی خمیر دندان ها چه می دانید؟

خمیر دندان, خط های رونگی خمیردندان, اخبار دندانپزشکی, دندانپزشکی شبانه روزی در تهران

درباره خطوط رنگی خمیر دندان ها چه می دانید؟

چنانچه به استانداردهای بسته‌بندی و نشانه‌گذاری خمیردندان ها چه در ایران و چه در سایر کشور‌ها مراجعه کنیم، هیچ اشاره‌ای به این خطوط رنگی نشده است.

علت رنگی بودن خمیردندان ها و خطوط رنگی روی آنان چیست؟هدف تولیدکنندگان خمیردندان از این کار چیست می خواهیم علت را جویا شویم.

دکتر سید علی فاطمی در پاسخ به این سوال که علت درج این نشانه‌های رنگی چیست؛ گفت: پر کردن لوله (تیوب) خمیردندان همیشه از انتهای آن انجام می‌شود و سپس توسط دستگاه پرس دوخته می‌شود.

با توجه به اینکه ممکن است به دلیل چرخیدن تصادفی، نوشته‌های روی لوله هم سطح با پرس انتهای آن نباشد و توسط مصرف کننده درست خوانده نشود؛ یک چشم الکتریکی قبل از پرس کردن ته تیوب، سطح صحیح را توسط این خطوط رنگی شناسایی و دستگاه، لوله را در جهت صحیح می‌چرخاند. به همین دلیل به این خطوط نشان چشم (Eye Mark) گفته می‌شود.

به گفته این دکترای داروسازی خبر منتشر شده در شبکه‌های مجازی در خصوص خطوط رنگی خمیر دندان کــاملاً جعلی و بی‌اساس است.

وی خاطرنشان کرد: چاپ این نشانه‌های رنگی روی بسته‌بندی، معمولاً به رنگ‌های سیاه و سرمه‌ای و یا مطابق با رنگ طرح چاپی روی لوله است و هیچ ارتباطی با نوع خمیردندان داخل آن ندارد.