کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی 6654654
خانه / پزشکی و سلامت / درباره ویتامین B6 و B12 (فواید + منابع + دانستنی ها)
دکتر دندانپزشک 56464 (1) متخصص دندانپزشکی کودکان 55464654 متخصص ایمپلنت 54654 دندانپزشکی زیبایی دندان پزشک زیبایی, ایمپلنت و جراح دندانپزشکی 5456465

درباره ویتامین B6 و B12 (فواید + منابع + دانستنی ها)

(Vitamin B6 , B12) شما می‌توانید با خوردن یک فنجان ماست و یک موز، ۴۰ گرم تخمه آفتابگردان و يكصدگرم گوشت گاو کبابی نیاز روزانه خود را به ویتامین B6 و B12 تامین کنید. فراموش نکنید ویتامین B12 فقط در محصولات لبنی وجود دارد و کسانی که گیاهخوار هستند باید آن را به صورت مکمل دریافت کنند.

درباره ویتامین B6 و B12 (فواید + منابع + دانستنی ها)

فایده‌ها

ویتامین‌های گروه B یا به اصطلاح ب‌کمپلکس‌ها به ویژه B6 و B12 نقش مهمی در بهبود وضعیت اعصاب و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند. کمبود آنها می‌تواند یک عامل خطر برای مشکلات قلبی و سکته مغزی شود.

مقدار موردنیاز

شما در هر روز به ۳/۱ میلی‌گرم B6 و ۴/۲ میکروگرم B12 نیاز دارید.

بهترین منابع غذایی

منابع غذایی سرشار از ویتامین B6 غلات سبوس‌دار، موز، لوبیا، آجیل، جوانه گندم، مرغ و ماهی هستند. برای رساندن ویتامین B12 به بدن می‌توانید از گوشت گاو، تخم‌مرغ، ماهي و فرآورده‌های لبنی استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *