خانه / دندانپزشکی / درمان بیماری های لثه | درمان التهاب لثه

درمان بیماری های لثه | درمان التهاب لثه

التهاب لثه, خونریزی لثه, بیماری های لثه, درمان التهاب لثه, درمان خونریزی لثه, درمان التهاب لثه

درمان بیماری های لثه | درمان التهاب لثه

برای مک به درمان بیماری های لثه از ماهی های چرب در رژیم غذایی خود استفاده کنید ،مصرف روغن ماهی موجب بهبود علایم بالینی بیماران مبتلا به التهاب لثه می شود.

امگا- ۳ مورد نیاز بدن از طریق مصرف ماهی های چرب (مانند سالمون و قزل آلا) دو بار در هفته تامین می شود. بیماری های لثه به ویژه التهاب بافت های اطراف دندان ها در بیش از نیمی از بزرگسالان مشاهده می شود. این بیماری خطر سکته و سایر مشکلات قلبی را افزایش می دهد.

محققان استرالیایی اثر مکمل های روغن ماهی را به عنوان یک درمان کمکی در بیماری های لثه مورد بررسی قرار دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که  مصرف روغن ماهی موجب بهبود علایم بالینی بیماران مبتلا به التهاب لثه می شود. محققان توصیه می کنند که برای برخورداری از اثرات سودمند اسیدهای چرب امگا- ۳ از جمله سلامت قلب و عروق، سلامت روان و همچنین کمک به درمان بیماری های لثه از ماهی های چرب در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

امگا- ۳ مورد نیاز بدن از طریق مصرف ماهی های چرب  (مانند سالمون و قزل آلا) دو بار در هفته تامین می شود. در صورتی که ماهی نمی خورید می توانید تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید.

امگا- ۳ در دوزهای بسیار بالا و بیش از نیاز روزانه ممکن است موجب تاخیر در زمان انعقاد خون و گاهی نیز احساس ناراحتی در معده شود. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین استفاده می کنند و یا جراحی دارند، بهتر است قبل از مصرف مکمل های روغن ماهی با پزشک مشورت کنند.