خانه / پزشکی و سلامت / درمان خانگی و گیاهی عفونت مثانه

عفونت مثانه, گیاهان دارویی, آب خیار

درمان خانگی و گیاهی عفونت مثانه

به گفته دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی و نویسنده «دایره المعارف درمان خانگی» علائم عفونت مثانه شامل سوزش ادرار و تیره شدن رنگ آن و یا دردهای شکمی است. در این حالت، عفونت شیوع پیدا کرده و سپس دمای بدن شخص بالا رفته، و فرد دچار سرما، تهوع، کمردرد و اسهال می‌شود.

در این‌جا به برخی راه‌کارهای لازم برای آن اشاره می‌کنیم:

درمان عفونت مثانه با ویتامین C

تصفیه‌ی خون یکی از نخستین اقدامات لازم برای درمان عفونت مثانه است. مصرف کپسول‌های حاوی ویتامین C می‌تواند در این راستا بسیار مفید باشد.

آبِ خیار

دارای خواص ادرارآور بوده و می‌توان برای درمان عفونت مثانه آن را مصرف کرد. یک قاشق عسل و لیمو را با آبِ خیار مخلوط کرده و سه بار در روز میل کنید.

درمان عفونت مثانه با قره‌قاط

افرادی که از عفونت مثانه رنج می‌برند می‌توانند از عصاره، آب و یا قرص‌های قره‌قاط برای درمان آن استفاده کنند.

برگ‌ تربچه

عفونت مثانه را می‌توان با عصاره‌ی برگ‌های تربچه هم درمان کرد. سعی کنید در غذاهای روزانه و به مدت دو هفته آن را مصرف کنید تا شاهد نتایج چشمگیرش باشید.

درمان با اسفناج

تلفیق عصاره‌ی اسفناج تازه با آب نارگیل برای درمان عفونت مثانه بسیار مفید است. این تأثیر به خاطر اسید نیتریک و پتاسیم موجود در اسفناج بوده که به عنوان یک ماده‌ی ادرار‌آور عمل می‌کند.

لیمو

عصاره‌ی لیمو را با آب جوش مخلوط کنید. سپس بگذارید سرد شود و هر دو ساعت آن را بنوشید. این مخلوط باعث تسکین درد ناشی از عفونت مثانه می‌شود.

عفونت مثانه که به آن عفونت مجاری ادراری هم می‌گویند به علت شیوع باکتری رخ می‌دهد.