خانه / پزشکی و سلامت / درمان گلودرد با داروهای گیاهی (دمنوش و چای)

درمان گلودرد با داروهای گیاهی (دمنوش و چای)

فصل زمستان است و بسیاری از افراد با مشکلات گلودرد مواجه هستند. گلود درد مشکلی است که بسیاری از افراد را اذیت می کند و دوست دارند سریعا این مشکل برطرف شود. بهترین دندانپزشکی شبانه روزی مطلبی را به نقل از نیک صالحی آماده کرده است. با ما همراه باشید.

درمان گلودرد, فارینژیتیس، التهاب گلو است که منجر به گلودرد می‌شود. التهاب میتواند دلایل گوناگونی داشته باشد؛ آلرژی محیطی، حساسیت به غذا یا عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی.

گلودرد 142131

علائمی که معمولاً با گلودرد همراهند شامل سرفه، تب، احساس خستگی یا بدن درد می‌شود. انواع چای و دمنوش‌ها می‌توانند گلودرد را تسکین بدهند اما شما باید قبل از مصرف این چای ها به عنوان درمان، با پزشکتان مشورت کنید.

مطالعه مطلب درمان آبسه دهان و گلو با روش طبیعی پیشنهاد می شود.

۱- چای‌های گیاهی

دم‌نوش‌های گیاهی می‌توانند به ۳ طریق گلودرد را تسکین بدهند: گیاه مورد نظر ممکن است لعاب‌دار باشد و پوششی برای مخاط ایجاد کرده و پروسه‌ی التیام را سرعت بدهد، گیاه ممکن است.

دارای خواص ضدالتهابی باشد یا سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. گیاهانی چون ریشه‌ی شیرین‌بیان،

اکالیپتوس، نارون آمریکایی، نعنا فلفلی و ریشه‌ی مارشمالو میتوانند در درمان گلودرد مؤثر باشند.

نعنا فلفلی حاوی منتول است که عاملی فعال بوده و به عنوان ضد احتقان و ضد سرفه عمل می‌کند.

درمان گلودرد با دمنوش های گیاهی

۲- چای‌های تند

انواع دم‌نوش‌های تند، خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی دارند و ترشحات گلو را رقیق و نرم می‌کنند.

که همه‌ی این‌ها می‌توانند مقداری از درد سرهای گلودرد کم کنند. ادویه‌هایی چون دارچین، ریشه‌ی زنجبیل، سیر و میخک نمونه‌هایی از این دست هستند.

نیم جوش کردن چوب دارچین یا پودر شده‌ی آن، زنجبیل ورقه شده و پوست کنده، و یا پودر میخک و سیر، دمنوش‌هایی خوشبو و تند ایجاد میکنند که نه تنها حس خوبی به شما می‌دهند بلکه گلودرد تان را هم تسکین می‌دهند.

پیشنهاد می کنیم مطلب روش هایی برای درمان سریع سرماخوردگی + حدیث را مطالعه فرمایید.

۳- چای‌های معمولی

چای ها ممکن است با شیرین‌کننده‌های طبیعی ترکیب شوند تا فوایدشان افزوده شود. عسل و مرکبات، عناصری هستند که نه تنها طعم چای را خوشایند تر می‌کنند بلکه خاصیت هم دارند.

چای‌های معمولی که حاوی کافئین هستند و از گیاه کاملیا سینسیس گرفته می‌شوند مثل چای سیاه، چای سفید و چای سبز و چای اولانگ. تولیدکننده‌ها ممکن است انواع چای‌ها را با هم ترکیب کنند. طبق اعلام مرکز اطلاعات چای، بسیاری از چای‌های سنتی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

۴- چای‌های طعم دار شده

چای‌ها ممکن است با شیرین کننده‌هایی طبیعی ترکیب شوند تا فوایدشان افزوده شود. عسل و مرکبات، عناصری هستند که نه تنها طعم چای را خوشایندتر می‌کنند بلکه خاصیت هم دارند.

مثلاً عسل میتواند از التهاب گلو کم کند و مرکباتی مانند لیموترش و پرتقال نیز غنی از vitamin ویتامین C هستند که تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی است.

نکته مهم (توجه کنید)

اگر دارو مصرف می‌کنید، قبل از نوشیدن چای گیاهی یا داروهای گیاهی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از گیاه ها و مکمل‌های موجود در چای‌ ها می‌توانند از تأثیر دارویی که مصرف می‌کنید کم کنند یا عوارض ناخوشایندی داشته باشند.

امیدواریم که همیشه و همه جا, همه حالشون خوب باشن و در سلامت کامل به سر ببرند.