خانه / دندانپزشکی / در زمان دندان در آوردن فرزندم چه کنم؟

در زمان دندان در آوردن فرزندم چه کنم؟

دندان درآوردن کودکان

دندانپزشکی شبانه روزی هروی: بدترین چیز در مورد دندان درآوردن این است که ببینید کودکتان درد می کشد. اما مطمئنا به زودی همه چیز خوب می شود و با درآمدن هر دندان همه چیز ساده تر می شود و به سختی دندان اول نیست.

دندان درآوردن برای دو دندان اول و دوم ممکن است کمی برای کودک ناراحت کننده باشد چون تجربه جدیدی برای اوست.

زمانی که کودک درحال دندان درآوردن است، ریختن مداوم آب دهان ممکن است باعث تحریک لب و دور دهان او شود. شما می توانید با مالیدن کمی وازلین به لب و دور دهان او از پوستش محافظت کنید.

میتوانید برای تسکین درد و بی حس کردن لثه کودک و همچنین برآورده کردن نیاز کودک به گاز گرفتن اشیا ، حلقه های پلاستیکی که مخصوص دندان درآوردن است را در فریزر قرار دهید و سپس به کودک خود بدهید

توجه: (از دادن حلقه های پلاستیکی که درون آنها اجسام شناور قرار دارند خودداری کنید چون ممکن است کودک لاستیک را پاره کند و آن شئ را فرو دهد).

در صورت نبود حلقه پلاستیکی حتی چیز ساده ای مانند یک دستمال خیس نیز می تواند موجب تسکین درد کودک شود.

همچنین استفاده از شربت مسکن با دوز مناسب سن کودک نیز می تواند کمک کند، ایبوبروفن برای استفاده در شب بسیار مناسب است چرا که اثر آن بین شش تا هشت ساعت دوام دارد، استامینوفن به این علت که بیشتر با معده کودک سازگاری دارد برای استفاده در روز مناسب است.

اگر می خواهید از پماد های تسکین دهنده درد برای مالیدن روی لثه ( به نام ژل دندانی کودکان) استفاده کنید حتما دستورالعمل آن را به دقت دنبال کنید تا میزان بیش از حدی از آن را به کودک خود نخورانید.

هیچ چیز زیباتر از لبخند کودکانه نیست. با مراقبت صحیح از دندان های کودک خود و انجام معاینات منظم ، کودک شما می تواند در آینده لبخندی زیبا داشته باشد و از مشکلات دندانی در امان باشد.

در زمان دندان در آوردن فرزندم چه کنم؟