خانه / دندانپزشکی / ضررهای بسیار بد بیماری های لثه برای سلامتی بدن

ضررهای بسیار بد بیماری های لثه برای سلامتی بدن

سلامت ناحیه ی دهان و دندان بر سلامت عمومی بدن بسیار تاثیر گذار است. بیماری های لثه به بسیاری از مسائل و بیماری های سایر ارگان های بدن مرتبط می باشد. مسواک زدن دندان ها و مراقبت از لثه ها می تواند از بیماری های لثه پیشگیری کند و سلامت عمومی تان را نیز بهبود بخشد.

بیماری های لثه خطر ابتلا به همه ی مشکلات سلامتی از جمله: سکته ی مغزی، دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

بیماری لثه در واقع، ایجاد عفونت در بافتی است که از دندان محافظت می کند. این بیماری  بیشتر در اثر باکتری های ناشی از پلاک ایجاد شده روی دندان به وجود می آیند. در برخی از بیماران مشکوک به بیماری های لثه، بدن نسبت به این باکتری ها واکنش نشان می دهد و ایجاد التهاب می کند. در برخی موارد این التهاب به کلی رفع نمی شود و رفته رفته از طریق جریان خون به سایر نقاط بدن می رسد. و باور بر این است که به آهستگی رگ های خونی قلب و مغز را دچار آسیب می کنند.

بیماری های لثه به طیف گسترده ای از بیماری های دیگر مرتبط هستند؛ از جمله ی این بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• بیماری های قلبی و حمله های قلبی
  • دیابت و کنترل آن