خانه / دندانپزشکی / علائم و نشانه های بیماری لثه چیست؟

علائم و نشانه های بیماری لثه چیست؟

علائم و نشانه های بیماری لثه

علائم و نشانه های بیماری لثه چیست؟

توصیه می کنیم بیماری های لثه را جدی بگیرید.

رئیس بخش پریودنتولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، در مدرسه دندانپزشکی سان فرانسیسکو، می گوید: “بیماری لثه معمولن از جایی در دهان شروع می شود که مسواک به آن نمی رسد و کثیف می ماند. در نتیجه باکتری در آنجا رشد می کند و بیماری لثه در واقع واکنش بدن شما به وجود این باکتری ها است.”

التهاب، یا تورم لثه می تواند از اولین نشانه های بیماری های لثه باشد. علائم دیگر، شامل موارد زیر می شوند:

• قرمز شدن لثه
  • خونریزی در هنگام  مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن
  • عقب رفتن خط  لثه
  • لق شدن دندان ها
  • زخم های دهان

درد از نشانه های اولیه ی بیماری های لثه نیست؛ دکتر رایدر می گوید: “نکته ای که در بیماری لثه وجود دارد اینست که اوایل بیماری، فرد بیمار مشکل خاصی را احساس نمی کند. بنابراین باید به این علائم حتمن توجه شود.”

اگر به بیماری لثه توجه نکنید و به آن اهمیت ندهید، بدتر خواهد شد. دکتر رایدر می گوید: “عفونت و التهاب تشدید خواهد شد و دندان ها را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر این اتفاق بیفتد، آن گاه التهاب مخرب می گردد.

کم کم لثه از دندان دور می شود و در نتیجه ی آن باکتری های بیشتری به محل هجوم خواهند آورد.