کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی 6654654
خانه / پزشکی و سلامت / علائم کمبود امگا ۳ در بدن
دکتر دندانپزشک 56464 (1) متخصص دندانپزشکی کودکان 55464654 متخصص ایمپلنت 54654 دندانپزشکی زیبایی دندان پزشک زیبایی, ایمپلنت و جراح دندانپزشکی 5456465

علائم کمبود امگا ۳ در بدن

بسیاری از افراد به خصوص بانوان کمبود دچار کمبود امگا ۳ هستند. در این بخش از سایت هروی دنتال می توانید مطلبی را درباره نشانه های کمبود امگا ۳ در بدن مطالعه کنید.

ضعف در تمرکز

اگر مقدار زیادی ماهی چرب نخورید یا مکمل امگا ۳ دریافت نکنید، احتمال اینکه دچار ضعف در تمرکز بشوید بالا می رود. بسیاری از افراد بعد از اینکه از میزان دریافت روزانه امگا ۳ خود مطمئن می شوند، پیشرفت قابل توجهی در سطح تمرکز خود تجربه می کنند.
احساس خستگی

مرتب احساس خستگی داشتن می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. اما شکی نیست که کمبود امگا ۳ یکی از این عوامل است. بر اساس تحقیقات دانشکده پزشکی مریلند، خستگی یکی از نشانه های شایع کمبود اساسی امگا ۳ است. بنابراین تقویت برنامه غذایی خود با روغن های چرب می تواند به افزایش سطح انرژی تان کمک کند.
التهاب و درد مفاصل

اسید چرب های امگا ۳ که در روغن ماهی وجود دارد از عوامل قدرتمند کاهش التهاب هستند، به همین دلیل امگا ۳ برای افرادی که مشکل درد مفاصل دارند بسیار با اهمیت است. دریافت امگا ۳ به اندازه کافی می تواند فرآیند از بین رفتن بافت و مفاصل را متوقف کند.

خشکی پوست

یکی از رازهای داشتن پوستی زیبا,  سالم و هیدراته، چربی های امگا ۳ هستند که به صورت طبیعی در ساختار دیواره سلول ها پیدا می شود. هرچه کمبود امگا ۳ بیشتر باشد، خشکی پوست نیز شدیدتر خواهد بود. امگا ۳ همچنین به پوست کمک می کند مواد مغذی سالم را جذب کند و مواد اضافی که مضر هستند را خارج کند، در نتیجه پوستی با ظاهری سالم و درخشان خواهید داشت.
موی بی جان

همان امگا ۳ که در سلول های پوستتان پیدا می شود، در فولیکول های موها نیز وجود دارد. وجود امگا ۳ در فولیکول مو آن را تبدیل به ماده مغذی بسیار مهمی برای درخشندگی مو کرده است. چربی های امگا ۳ مو را تغذیه می کنند، ضخامت مو را حمایت می کنند و همچنین التهاب پوست کف سر را کاهش می دهند (التهاب پوست کفِ سر باعث ریزش مو می شود).
ناخن های شکننده

ناخن های نرم، پوسته پوسته شده و شکننده همگی نشانه های خارجی هستند که می گویند چیزی در بدن تان درست کار نمی کند. این مشکل می تواند کمبود امگا ۳ باشد. بسیاری از تحقیق ها نشان داده اند که امگا ۳ موجود در منابع حیوانی مانند روغن ماهی بسیار ساده تر از منابع گیاهی جذب بدن می شوند. بنابراین وارد کردن ماهی های چرب به برنامه غذایی می تواند یکی از بهترین راهکارها باشد.
بی خوابی

تحقیقی در دانشگاه آکسفورد نشان داد، افرادی که سطح بالای امگا ۳ دارند خواب با کیفیت تری را تجربه می کنند. با این حال من همیشه به افراد توصیه می کنم، مکمل امگا ۳ خود را صبح ها استفاده کنند نه شب ها. چون خوردن امگا ۳ نزدیک به ساعت خواب می تواند شما را بیدار نگه دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *