خانه / دندانپزشکی / علت جدا شدن لمینت دندان

علت جدا شدن لمینت دندان

لمینت دندان, دانستنی های لمینت دندان, مطالب لمینت دندان, اخبار پزشکی, بهترین دندانپزشک تهران, توصیه های دندانپزشکی, مراقبت از لمینت دندان, مواظبت از لمینت دندان

علت جدا شدن لمینت دندان

لامینیت دندانی ساخته شده از مواد همرنگ دندان طراحی شده برای پوشش دادن سطح جلویی دندان برای بهبود ظاهر دندان است. این پوسته به جلوی دندان بسته به  تغییر رنگ، شکل، اندازه، و یا طول آنها پیوند دارد.

بیشترین علتی که باعث جداشدن لامینیت از دندان می‌شود سرد و گرم شدن ناگهانی محیط دهان است. به هر حال هر کار زیبایی نیاز به مراقبت ویژه دارد. اجتناب از جویدن غذاهای خیلی سخت مثل ته دیگ‌های خیلی سفت ویا گاز زدن میوه‌ها با هسته و… به دوام لامینیت ونیر کمک می‌کند.
 در مورد پوسیدگی باید بگویم تجربه بلند مدت من با لامینیت‌ها نشان داده است که امکان پوسیدگی یک دندان لامینیت شده به اندازه یک دندان طبیعی است. بنابر این‌‌ همان طور که دندان سالم هم ممکن است پوسیده شود، دندان لامینیت شده نیز در معرض است.

لامینیت فقط روی دندان را می‌پوشاند وبقیه سطح دندان بافت طبیعی دارد و می‌تواند توسط پلاک میکروبی پوسیده شود. اگر دندان لامینت شده پوسیده شود می‌توان آن را از پشت دندان ترمیم نمود و مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد.
تجربه طولانی مدت من با لامینیت‌ها نشان داده است در کسانی که پوسیدگی‌های متعدد دندان‌های جلو داشته‌اند انجام لامینیت ونیر باعث کم شدن عود این پوسیدگی‌ها می‌شود. بنابراین انجام درمان لامینیت را به این دسته افراد پیشنهاد می‌کنم.
مسواک زدن مرتب و نخ کشیدن بین دندان‌ها به کاهش پوسیدگی در دهان کمک می‌کند.

کلینیک هروی