خانه / دندانپزشکی / عواملی که باعث آسیب رساندن به لثه ها می شوند (التهاب لثه)

عواملی که باعث آسیب رساندن به لثه ها می شوند (التهاب لثه)

دلیل اصلی بیماری التهاب، شکل گیری جرم و رسوبات است، اما این میان عوامل دیگری هم هستند که بر سلامت لثه های شما تأثیر می‌گذارد. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
سن
تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال بروز بیماریهای لثه در افراد مسن‌تر بیشتر است. آمار حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد از آمریکاییهای ۶۵ ساله و بالا‌تر دچار التهاب لثه هستند.
سیگار کشیدن و مصرف تنباکو
مصرف تنباکو یعنی بروز بسیاری از بیماریهای حاد و جدی نظیر سرطان، بیماریهای ریوی و بیماریهای قلبی و بسیاری مشکلات سلامت دیگر. افرادی که تنباکو مصرف می‌کنند خطر بروز بیماریهای لثوی در آن‌ها بیشتر است.
عوامل ژنتیکی
محققان معتقدند برخی افراد به لحاظ ژنتیکی نسبت به بیماری لثه حساسیت دارند. با وجود رعایت بهداشت دهانی، احتمال بروز بیماری لثه در این افراد بالاست.
اضطراب
اضطراب با بیماریهای زیادی مرتبط است نظیر فشار خون بالا، سرطان و سایر اختلالات دیگر. اضطراب عامل خطرزایی برای بیماری لثوی محسوب می‌شود. محققان ثابت کردهاند که بروز اضطراب باعث می‌شود که بدن به سختی بتواند با عفونت مبارزه کند.
دارو‌ها
برخی دارو‌ها مانند داروهای ضدبارداری، داروهای ضدافسردگی و تعدادی داروهای قلبی می‌تواند بر سلامت دهانی شما تأثیر بگذارد.
فشردن دندان‌ها بر هم یا دندان قروچه
این کار‌ها باعث وارد آمدن فشار زیاد به بافتهای تقویت کننده ی دندان‌ها شده و می‌تواند سرعت تخریب بافتهای لثوی را افزایش دهد.
سایر بیماریهای شایع
سایر بیماریهای شایعی که در سیستم التهابی بدن دخیل بوده و می‌تواند باعث وخیم‌تر شدن وضعیت لثه شوند عبارتند از بیماریهای قلبی عروقی، انواع دیابت و روماتیسم مفاصل.

دندانپزشکی شبانه روزی هروی