کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی 6654654
خانه / پزشکی و سلامت / مطلب مفید درباره پوکی استخوان
دکتر دندانپزشک 56464 (1) متخصص دندانپزشکی کودکان 55464654 متخصص ایمپلنت 54654 دندانپزشکی زیبایی دندان پزشک زیبایی, ایمپلنت و جراح دندانپزشکی 5456465

مطلب مفید درباره پوکی استخوان

پوکی استخوان (Osteoporosis) فقط به واسطه کمبود کلسیم در بدن آدمی شکل نمیگیرد. استخوان ها بدن به مواد مغذی دیگری نیز به جز کلسیم برای حفظ قدرت خود نیاز دارند، که از آنها جمله میتوان به بور، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سیلیس و روی اشاره کرد.

پوکی استخوان 65464654

از منابع غذایی خوب برای هر یک از این مواد معدنی می توانیم به موارد زیر اشاره کرد:

۱- بور: سبزی های برگدار، سیب زمینی، هویج وحشی، هویج، چغندر، برگ چغندر، ماهی، گوجه فرنگی، حبوبات، مغزهای خوراکی، میوه جات، کدو حلوایی، و غلات کامل.

۲- منیزیم: سیب apple، انجیر، دانه های کنجد، هلو، کیل، برگ چغندر، کرفس، یونجه، غلات کامل، برنج قهوه ای، سبزی های برگدار، دانه های آفتابگردان، بادام، و ماهی سالمون.

۳- منگنز: مغزهای خوراکی، آناناس، غلات کامل، اسفناج، چغندر، برگ چغندر، جوانه های بروکسل، نخود فرنگی، کلپ، چای tea، زردآلو، بلوبری، موز، و میوه های خانواده مرکبات.

لطفا مطلب پوکی استخوان با بیماری های دهان و دندان در ارتباط است نیز بخوانید. می تواند برای شما مفید باشد.

۴- فسفر: غلات کامل، دانه های خوراکی، مغزیجات خوراکی، تخم مرغ، گوشت ماکیان، ماهی، میوه های خشک شده و حبوبات.

۵- پتاسیم: موز، میوه های خانواده مرکبات، طالبی، زردآلو، گوجه فرنگی tomato، شاهی آبی، دانه های آفتابگردان، غلات کامل، سیب زمینی potato، گوشت ماکیان، و ماهی.

۶- سیلیس: دانه های کتان، جو دوسر، غلات کامل، بادام، دانه آفتابگردان، کرفس، سیب، توت فرنگی، انگور، کلپ، چغندر، پیاز و هویج وحشی.

۷- روی: جوانه ها، دانه های کدو تنبل، دانه های آفتابگردان، پیاز، مغزهای خوراکی، سبزیجات برگدار، نخود فرنگی، چغندر، برگ چغندر، و هویج Carrot.

امیدواریم این مطلب برای همه افرادی که مطالعه کردند مفید بوده باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *