کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی 6654654
خانه / پزشکی و سلامت / ورزش های مخصوص دوران بارداری
دکتر دندانپزشک 56464 (1) متخصص دندانپزشکی کودکان 55464654 متخصص ایمپلنت 54654 دندانپزشکی زیبایی دندان پزشک زیبایی, ایمپلنت و جراح دندانپزشکی 5456465

ورزش های مخصوص دوران بارداری

مطلب جدید در سایت دندانپزشکی هروی تهران منتشر می کنیم, مطالعه این مطلب می تواند برای بانوان در دوران بارداری و حاملگی مفید باشد.

ورزش کردن در دوران بارداری نتایج بسیار خوبی دارد و سبب سلامت مادر و جنین می شود.

برای مثال به تثبیت وضعیت خلق و خو کمک می کند و خواب را بهبود می بخشد، دردها، مشکلات و سختی‌های دوران بارداری و حاملگی را کاهش می‌دهد.

همچنین با کشش عضلات و بالا بردن استقامت آنها، مادر را برای زایمان آماده ساخته و به مناسب بودن و روی فرم آمدن اندام او پس از تولد نوزاد کمک میکند.

تمرینات خوب و ایده آل ورزشی ضربان قلب را افزایش می‌دهد، سبب تناسب اندام می‌شود و وزن بدن را کنترل می‌کند.

تمرین های ورزشی ذکر شده در این مطلب اغلب برای مادران باردار مناسب هستند، هرچند انجام دادن برخی از آنها ممکن است در ماه‌های پایانی دوران بارداری دشوار باشند و درعین حال مناسب به نظر نرسند. برای اطمینان خاطر، پیش از شروع هرگونه تمرینی با ماما یا پزشک خود مشورت بکنید.

وقتی که ورزش باعث ایجاد مشکلات دهان و دندان می شود

بهترن ورزش: پیاده روی بهترن ورزش برای مادران باردار

یکی از بهترین تمرینات قلبی عروقی برای بانوان باردار، پیاده روی است که بدون فشار و تاثیرات سوء جانبی بر زانو‌ها و قوزک پا سبب سالم ماندن بدن می‌شود. همچنین این نکته که تقریبا در همه جا میتوانید پیاده روی کنید و هیچ گونه تجهیزات خاصی به جز یک کفش مناسب نیاز ندارید و اینکه در کل نه ماه بارداری، پیاده روی کاملا بدون خطر است آن را به ورزشی ایده آل بدل کرده است.

شنا: فواید قلبی عروقی ورزش شنا در مادران باردار

متخصص های زنان و زایمان و مربیان بدنسازی پس از بررسی موارد متعدد اعلام کرده‌اند که شنا کردن از بهترین و بی خطرترین ورزش‌ها برای زنان باردار است. شنا به دلیل به حرکت درآمدن همه عضله های بزرگ (بازو‌ها و پاها)، داشتن فواید قلبی عروقی و این که به بانوان بارداری که در این دوران مقداری اضافه وزن هم داشته اند اجازه می‌دهد تا در آب احساس بی وزنی کنند، بسیار مناسب است.

ورزش هوازی: ورزش های هوازی سازگار با شرایط بدن

از فواید کلاس‌های ورزشی ایروبیک انجام حرکات مختلف سازگار با شرایط بدن است. اگر شما در کلاس‌های ویژه بانوان باردار شرکت کنید، می‌توانید با مادران آینده دیگر هم آشنا شده و اطمینان داشته باشید که همه حرکات این ورزش برای شما و نوزاد شما خطری ندارد.

ضربان قلب: حرکات موزون ضربان قلب را  افزایش می‌دهد

شما میتوانید ضربان قلب تان را با انجام حرکات موزون با موسیقی دلخواه تان، در اتاق نشیمن خانه تان یا در کلاس‌های حرکات موزون افزایش دهید، اما از انجام حرکات سریعی که در آن جست و خیز، پرش یا چرخش وجود دارد، خودداری کنید.

بدنسازی: بدنسازی برای زنان باردار ممنوع نیست

اگر در حال حاضر بدن سازی بخشی از تمرینات روزمره شماست، دلیلی برای توقف آن در دوران حاملگی و بارداری وجود ندارد، هرچند خانم‌های باردار باید میزان وزنه‌هایی که بلند می‌کنند را کاهش دهند (میتوانید برای اطمینان خاطر از خوب تمرین کردن خود، این حرکات را با حداقل وزن ادامه دهید). در صورتی که احتیاط‌های لازم را انجام بدهید و از تکنیک خوبی استفاده بکنید (منظور حرکات آرام و کنترل شده است)، بدنسازی یکی از روشهای عالی برای سفت کردن و کشش عضلات است. (البته توصیه می شود بسیار مراقب باشید)

تمرینات کششی: حرکات کششی ذهن و جسم ورزش مکمل برای مادران باردار

این ورزش ها میتوانند به سفت شدن ماهیچه‌های بدن کمک کرده و درصورت وجود هرگونه فشار روی مفاصل، شما را انعطاف پذیر نگاه دارد، اما شما باید دستورات حرکات کششی ذهن و جسم را با چند بار در هفته با پیاده روی و شنا تکمیل کنید تا برای رسیدن به نتیجه بهتر مفید واقع شود.حرکات کششی برای نرم کردن و شل کردن بدن در دوران حاملگی و بارداری بسیار مفید است و از وارد شدن فشار به ماهیچه‌ها جلوگیری میکند. به تمرینات قلبی عروقی خود حرکات کششی را نیز بیفزایید تا ورزش تان تکمیل شود، اما حتما مراقب باشید، زیاده روی نکنید.

البته بهتر است قبل انجام تمامی مطالب بالا حتما با دکتر خود مشورت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *