خانه / پزشکی و سلامت / وقتی مسواک نزدن باعث سرطان در زنان می شود

وقتی مسواک نزدن باعث سرطان در زنان می شود

به گزارش سایت کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی هروی به نقل از سایت خبری جام نیوز: لبخندی زیبا و دندان های سالم تنها برای داشتن اعتماد به نفس و زیبایی نیست و می‌تواند یک سپر مقاومتی بسیار مفید در مقابل ابتلا به سرطان‌های مرگبار باشد.

کارشناس ها در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند التهاب لثه به دلیل رشد و تجمع باکتری‌های مضر در دهان افراد می‌تواند زمینه ابتلا به سرطان سینه را دربانوان تا سه برابر افزایش دهد.

سرطان سینه 54465465

مطالعات جدید نشان داده است، باکتری‌های مسبب التهاب در دهان به وسیله لثه وارد جریان خون و در ادامه مسیر وارد بافت سینه در زنان و بروز سرطان می‌شوند.

پیشظنهاد می شود مطالب فقط مسواک زدن کافی نیست, نخ دندان فراموش نشود و درباره سرطان پستان (سینه) مطالعه شود.

بیماری های لثه ای شدید (پریودنتیت) می‌تواند استخوان‌های فک را تحت تاثیر قرار دهد و دندانها را از بین ببرد.

کارشناس های دانشگاه سانتا ماریا در کشور برزیل این نتیجه‌ها را با پژوهش برروی بیش از دویست و یک زن در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۵ به دست آورده اند.

پژوهش های اخیر نشان داده است زنانی که دچار مشکل عفونت و التهاب لثه بوده اند با درصد بالایی به سرطان سینه دچار شده اند.

باتوجه به شناسایی دیر هنگام سرطان سینه در خانم ها در بیشتر موارد درکشور‌های مختلف دنیا، میزان مرگ و میر این بیماری نرخ بالایی دارد و امید به زندگی به ویژه اگر سرطان در استیج (مرتبه) چهار شناسایی شود، بسیار کم است.

کارشناس های به زنان توصیه می‌کنند نظارت دقیقی بر مراقبت و حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان خود داشته باشند، هرگونه التهاب یا تورم در لثه‌ها را جدی بگیرند و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند، مراجعه منظم به دندانپزشک، استفاده از مسواک، خمیردندان، نخ دندان و دهانشویه (به میزان استاندارد) می‌تواند زیبایی و سلامت دندانهای افراد را تامین کند.

در بخش پیزشکی و سلامت سایت می توانید مطالب بیشتری را یافت کنید.