کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی 6654654
خانه / پزشکی و سلامت / کلسیم (فواید + منابع + دانستنی ها)
دکتر دندانپزشک 56464 (1) متخصص دندانپزشکی کودکان 55464654 متخصص ایمپلنت 54654 دندانپزشکی زیبایی دندان پزشک زیبایی, ایمپلنت و جراح دندانپزشکی 5456465

کلسیم (فواید + منابع + دانستنی ها)

۲۵۰ میلی‌لیتر شیر بدون چربی، یک فنجان ماست، یک فنجان اسفناج پخته و یک انجیر باعث می‌شود سهمیه کلسیم خود را دریافت کنید. اگر محصولات لبنی مصرف نمی‌کنید، می‌توانید کلسیم موردنیاز را از طریق خوردن شیر سویا یا آب پرتقال به بدن خود برسانید.

کلسیم (فواید + منابع + دانستنی ها)

بهترین منابع غذایی

محصولات غنی  از کلسیم هستند و عمده کلسیم بدن از همین منابع تامین می‌شود. اما مقادیر کمتر کلسیم در حبوبات و سبزیجاتی که رنگ آنها سبز تیره است و دارای برگ هستند نیز وجود دارد.

فایده‌ها

کلسیم برای سلامت استخوان‌ها ضروری است و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان‌ها ایفا می‌کند.

مقدار موردنیاز

تا ۵۰ سالگی نیاز زنان به این ویتامین حداقل  هزارمیلی‌گرم در روز است. برای بالای ۵۰ سالگی این نیاز به روزی ۱۲۰۰ میلی‌گرم می‌رسد. توجه کنید که بدن نمی‌تواند بیشتر از ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم در هر وعده را جذب کند، بنابراین بهتر است آن را در دوزهای کوچک‌تر مصرف کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *