بلاگ

ارتباط بین خوردن آجیل و رژیم غذایی و سلامتی بهتر

مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف کم میوه در جهان دلیل اصلی بیماری ها و ناتوانی های مرتبط با رژیم غذایی است.

میوه منبع خوبی از مواد مغذی مانند فیبر و پتاسیم است که بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود ندارند. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی فعال بیولوژیکی است که سایر مزایای سلامتی مانند پلی فنول ها و کاروتنوئیدها را نیز برای بدن فراهم می کند.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و دیابت نوع 2 همراه است.

عوامل مختلفی می توانند در مصرف کم میوه های تازه در افراد تأثیر بگذارند ، از جمله دسترسی محدود ، هزینه های زیاد و فساد زیاد. مصرف آجیل بیشتر می تواند راه حل خوبی در این زمینه باشد.

میوه خشک از نظر قیمت ، در دسترس بودن و سهولت نگهداری و حمل و نقل مزایای بسیاری نسبت به میوه تازه دارد. همچنین می تواند جایگزین میان وعده های ناسالم سرشار از قند ، نمک و چربی اشباع شود.

با این حال ، نگرانی هایی در مورد پرخوری وجود دارد که منجر به دریافت کالری زیاد می شود زیرا میوه خشک نوع میوه ای پر کالری است.

آنها دریافتند که افراد در روزهای مصرف آجیل ، مواد مغذی ضروری بیشتری مانند فیبر غذایی و پتاسیم دریافت می کنند. با این حال ، کالری ها ارزش بیشتری دارند.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند که 25590 نفر از افرادی که مقادیر زیادی آجیل می خورند ، رژیم های غذایی بهتر ، شاخص توده بدنی پایین تر ، دور کمر و فشار خون سیستولیک پایین تری دارند.

محققان با مقایسه روزهایی که یک شرکت کننده مغزها را با روزهایی که نخوردند ، دریافتند که دریافت متوسط ​​کربوهیدرات ، فیبر غذایی ، پتاسیم و چربی های اشباع نشده بیشتر از روزهایی است که آجیل می خورند.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید