بلاگ

استراتژی های کبد چرب / غذاهایی که نباید بخورید

“بیماری کبد چرب غیرالکلی یک بیماری شایع است که متأسفانه در ظاهر افراد مشهود نیست ، در حالی که محتوای بالای چربی در کبد مانند هپاتیت باعث تغییر رنگ چشم می شود و فقط می تواند باشد احمدرضا درستی ، خبرنگار مجله دانش دندانپزشکی ، گفت: ممکن است.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: وقوع بیماری کبد چرب در برخی افراد ممکن است با سرگیجه ، ناراحتی دستگاه گوارش همراه باشد ، اما در بیشتر موارد مانند دیابت می توان آن را پنهان کرد و خطرات شما همان است.

وی با تأکید بر نقش کبد به عنوان یکی از اعضای اصلی بدن گفت: ویتامین های محلول در چربی ، اسیدهای چرب و به طور کلی هر ماده مغذی موجود در غذای ما توسط کبد ذخیره می شود ، به عنوان مثال کبد ورزشکاران گلیکوژن مورد نیاز بدن را تأمین می کند. آن ها نیاز دارند “. یا در طی روزه داری ، در ساعاتی که روزه می گیریم ، بدن متابولیسم مورد نیاز خود را از طریق گلوکز از کبد تأمین می کند ، بنابراین اگر کبد به درستی کار نکند ، فرد ضعیف می شود.

درست است: اگر کربوهیدرات ها بلعیده شوند ، کبد که مسئول ذخیره مواد است ، کربوهیدرات ها را ذخیره می کند ، بنابراین چربی را افزایش می دهد ، در این موارد کبد پلاستیکی به نظر می رسد و شروع به خفگی می کند ، که به اصطلاح پزشکی سیروز کبدی نامیده می شود. متأسفانه ، در بیماران مبتلا به بیماری حاد کبد چرب ، کبد غیرقابل برگشت است و منجر به مرگ می شود.

وی با اشاره به نقش سو mal تغذیه در ایجاد کبد چرب گفت: مصرف غذاهای سریع ، ارزان و پرچرب ، فست فودهای تهیه شده در روغن های اکسید شده و همچنین نان و برنج تهیه شده با آرد سفید را کاهش دهید ؛ میوه ها ، لبنیات ، سبزیجات و غلات کامل در افزایش مصرف نان های غلات کامل مانند نان جو و برنج قهوه ای نقش مهمی دارند (اگر برنج سفید می خورید ، آن را به تهیه یک یا دو بار در هفته محدود کنید) . شما کبد چرب دارید.

این متخصص تغذیه گفت: محصولات جانبی یکی از مضرترین مواد غذایی برای کبد است ، زیرا کبد وظیفه ذخیره مواد مغذی را بر عهده دارد ، زیرا محصولات جانبی حاوی تری گلیسیرید می توانند چربی کبد را افزایش دهند. همچنین برخلاف تصور رایج در مورد مصرف گوشت ، مرغ و ماهی ، باید گفت که اگر بیش از حد هر یک از این محصولات را مصرف کنید ، پروتئین و چربی زیادی به کبد می رسد. دادن.

در پایان به درستی تأکید شده است: مصرف سبزیجات پخته و خام مانند ریواس ، کلم ، کرفس ، هویج ، شلغم ، لب ، خوردن سبزی ، گوجه فرنگی ، کاهو ، خیار. میوه ها در دو یا سه واحد در روز ، به عنوان مثال ، انار با دانه های آن و ورقه های نازک و پرتقال با پوست نازک و سفید آن. شیر و لبنیات کم چرب ؛ مصرف شیرینی های شیرین مانند عسل ، مربا ، شیرینی ، نوشابه ، نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید. خواب و ورزش کافی مانع از کبد چرب می شود.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید