افزایش ریسک ابتلا به کرونا با مصرف داروهای استروئیدی

به گزارش خبرنگار مجله دانستنی های دندانپزشکی، افرادی که به طور مرتب کورتیکواستروئیدهای خوراکی برای آسم ، آلرژی ، آرتروز و سایر شرایط آسم مصرف می کنند ، در معرض خطر کوویدین 19 و علائم شدید آن هستند.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، کورتیکواستروئیدهایی که به صورت خوراکی و وریدی تجویز می شوند ، فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند و افرادی که آنها را مصرف می کنند ممکن است در معرض خطر بیماری شدید کووید 19 باشند. بیماری شدید ناشی از Covid 19 به عنوان بستری شدن در بیمارستان ، بستری شدن در ICU ، لوله گذاری یا تهویه مکانیکی یا مرگ تعریف می شود.

محققان اخیراً هشدار داده اند که افرادی که از کورتون های خوراکی مانند پردنیزون استفاده می کنند ممکن است هر روز به ویروس کرونا جدید واکنش طبیعی نشان ندهند و در صورت بروز Covid 19 می تواند شدید باشد.

اورسولا قیصر ، رئیس بخش غدد درون ریز در بیمارستان بریگام و زنان در بوستون ، گفت: “کورتیکواستروئیدها می توانند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند ، که می تواند خطر ابتلا به کووید 19 را افزایش دهد و با نوع شدیدتری از بیماری همراه باشد.” . »

کورتیکواستروئیدهای خوراکی برای مشکلات التهابی طبیعی ، از جمله آسم شدید ، بیماری انسدادی مزمن ریوی ، آمفیزم ، آلرژی های مزمن ، آرتریت روماتوئید ، واسکولیت (التهاب عروقی) و لوپوس تجویز می شوند.

کورتیکواستروئیدها با تقلید از عملکرد کورتیزول به بدن در مبارزه با التهاب و استرس کمک می کنند. با این حال ، این داروها ماهیت دوگانه دارند. آنها می توانند التهاب ناشی از درد را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کاهش دهند و حملات آسم را در بیماران آسم افزایش دهند ، اما استفاده منظم از دارو می تواند فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش دهد. انتشار این سیستم ایمنی ممکن است توضیح دهد که چرا ابتلا به ویروس برای برخی از افرادی که مرتباً از استروئیدهای خوراکی استفاده می کنند دشوارتر است.

متخصصان تأكید می كنند كه افراد باید داروهای خود را طبق دستور پزشك برای كنترل بیماری زمینه ای ادامه دهند.