بلاگ

باید ها و نباید های غذایی برای مقابله با آلودگی هوا

سیما سادات لاری ، می گوید: “طبق مطالعات علمی ، آلودگی هوا یکی از دلایل افزایش بیماری عروق کرونر قلب است.” رعایت رژیم غذایی مناسب برای به حداقل رساندن تأثیرات منفی آلودگی هوا در هوا بسیار مهم است. بنابراین توصیه می کنیم از مصرف غذاهای چرب ، سوسیس ، کالباس ، تنقلات مانند چیپس ، پفک و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.

وی افزود: در طول روز آب زیادی بنوشید. منابع ویتامین D و شیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای محافظت از مخاط دستگاه تنفسی ، سیر ، پیاز و پیاز بخورید. از غذاهایی مانند کرفس ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، لیمو ، نارنگی ، پرتقال و کاهو غنی از ویتامین C استفاده کنید خوردن یک عدد سیب در روز باعث کاهش آلودگی هوا می شود.

میوه هایی مانند پرتقال ، سرشار از پکتین ، برای کاهش اثرات هوا مفید هستند. “خوردن غلات و حبوبات ، جگر و سبزیجات برگ سبز را فراموش نکنید. حاوی ویتامین E است. همچنین غذاهای غنی از سلنیوم مانند غذاهای دریایی ، مرغ ، نان و آجیل و غذاهای غنی از بتا کاروتن مانند انبه ، کدو ، فلفل ، اسفناج و کلم بخورید.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید