برای جلوگیری از سرماخوردگی / توصیه های طب سنتی چه باید کرد.

ناصر رضایی پور در خصوص راه های جلوگیری از سرماخوردگی به دلیل قرار گرفتن در فصل سرما ، در مصاحبه با خبرنگار مجله دانش دندانپزشکی اظهار داشت: عطسه ، بی حالی و خستگی.

“سرماخوردگی یک بیماری واحد نیست و به گفته کارشناسان این بیماری ترکیبی از علائم خفیف تا شدید است که حداقل 1000 عامل ویروسی و باکتریایی را تحت تأثیر قرار می دهد.” اما از نظر طب ایرانی ، روش های ساده ، ارزان و در دسترس برای پیشگیری ، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارد.

وی گفت: در صورت بروز علائم سرماخوردگی باید تا آنجا که ممکن است استراحت کنید. “از غذاهایی که بدن را سرد و مرطوب می کند ، از جمله ماست ، خیار ، گوجه فرنگی ، کاهو ، ترشی و میوه های ترش خودداری کنید.” سرماخوردگی یکی از مهمترین مواردی است که باید بخاطر بسپارید و استفاده از سوپ های گرم و دم کرده ساده ، کمک زیادی به بهبودی شما می کند.

این متخصص طب سنتی در ادامه با معرفی چند نمونه از داروهای موثر و غذایی برای جلوگیری از سرماخوردگی و بهبود بیماری ، گفت: شلغم با مزاج گرم و مرطوب به صورت کاملاً پخته یا سوپ سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از این بیماری به ویژه در کودکانی که زیاد سرما می خورند ، می توانند در پاییز و زمستان بسیار موثر باشند ، به شرطی که روزانه خورده شود ، به عبارت دیگر ، شلغم پخته شده شما را در برابر سرماخوردگی واکسینه می کند.

وی ادامه داد: مصرف شربت های گوارا از دانه بالنگو ، به گونه ای که یک قاشق چای خوری پر از دانه بالنگو با یک سوم لیوان گل سرخ و دو سوم لیوان آب با کمی قند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در کودکان می شود. و از سرماخوردگی های مکرر جلوگیری می کند. آنها می شوند. همچنین نوشیدن عسل و آبلیمو در پیشگیری از این بیماری در پاییز و زمستان بسیار مثر است ، زیرا عسل دارای خاصیت ضد باکتری ، ویروسی و قارچی است که به همراه آب لیمو با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده تأثیر خوبی در مقاومت بدن در برابر بیماری ها دارد. او انجام می دهد مصرف منظم این شربت ، به ویژه در صبح ، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.

رضایی پور گفت: در صورت سرماخوردگی می توانید یک قاشق عسل و یک برش لیمو را با آب ولرم مصرف کنید ، زیرا لیمو به همراه خواص عالی از جمله افزایش آرامش ، نشاط ، کاهش حساسیت ها و جوان سازی پوست نیز در بهبود علائم سرماخوردگی موثر است. بودن.

وی گفت: از جمله موارد دیگری که می تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند ، می توان به کدو تنبل اشاره کرد ، همچنین برای کاهش علائم سرماخوردگی ، به ویژه در ابتدای بروز علائم ، می توان گل گاوزبان را با کمی آب نارگیل عمانی چند بار در روز مصرف کرد. از خستگی مفرط ، استرس ، بی خوابی ، سردرد ، سنگینی چشم و شرایطی مانند آنفولانزا جلوگیری کنید.

وی افزود: دارچین با خاصیت ضد ویروسی و عناب که منبع بسیار خوبی از ویتامین C است و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد ، هر دو تقویت کننده خوبی برای سیستم ایمنی بدن هستند و نقش مهمی در جلوگیری از سرماخوردگی دارند.

رضایی پور اظهار داشت: اگر فردی دچار سرماخوردگی یا سرماخوردگی ساده باشد كه باعث خارش ، سوزش و التهاب در گوش ، حلق و بینی نشده باشد. می توانید مقدار مساوی نعنا ، آویشن و مرزنجوش را دم کرده و یک یا دو بار در روز مصرف کنید. البته برای بخور دادن نیز بسیار مناسب است. اگر شخصی دچار خشکی گلو و حنجره باشد ، می تواند یک قاشق غذاخوری پنیر دم کرده و از گل ختمی با یک لیوان آب جوش و کمی شکر استفاده کند.

سرانجام وی گفت: توجه به این نکته ضروری است که اگر علائم بیماری بیش از 4 تا 5 روز طول کشید ، باید برای تشخیص دقیق بیماری و تجویز داروهای لازم با پزشک متخصص مشورت کرده و از خود خودداری کنید. -دارویی و استفاده خودسرانه. ” از مصرف دارو خودداری کنید.