تاثیر داروی «فلووکسامین» در پیشگیری از نوع حاد کرونا.

براساس مجله دانش دندانپزشکی ، محققان دانشگاه واشنگتن این مطالعه را بر روی 152 بیمار مبتلا به ویروس کرونا انجام دادند. هنگامی که فرد بیماری را تشخیص داد ، تیم تحقیقاتی داروی غیرفعال یا دارونما را به همراه دماسنج ، دستگاه های اندازه گیری فشار خون و حسگرهای نقطه اکسیژن تحویل دادند.

به مدت دو هفته ، شرکت کنندگان داروهای ضد افسردگی یا دارونما با اعضای تیم تحقیقاتی از طریق تلفن یا رایانه در ارتباط بودند. این اجازه می دهد تا بیماران علائم ، سطح اکسیژن و سایر علائم حیاتی خود را گزارش دهند.

اگر بیمار از تنگی نفس رنج ببرد یا به دلیل ذات الریه در بیمارستان بستری شود یا میزان اشباع اکسیژن از حیثیت به کمتر از 92٪ برسد ، وضعیت کرامت وخیم تلقی می شود.

پس از 15 روز ، هیچ یک از 80 بیماری که دارو دریافت کرده اند ، دچار وخامت جدی بالینی نشده اند. در حالی که شش یا 8.3٪ از 72 بیمار دریافت کننده دارونما به شدت بیمار شدند و چهار نفر نیاز به بستری شدن داشتند.

آنجلا ریرسن ، محقق ارشد تحقیق ، گفت: “روش های مختلفی وجود دارد که این دارو برای کمک به بیماران Covid 19 کار می کند ، اما ما معتقدیم که این دارو برای کاهش تولید مولکول های التهابی با گیرنده Sigma-1 تعامل دارد.” دارد.”

وی گفت: تحقیقات قبلی نشان داده است که فلووکسامین می تواند التهاب را در مدل های حیوانی سپسیس کاهش دهد و ممکن است در بیماران ما نیز این کار را انجام دهد.

ریرسن گفت: “اثرات این دارو بر روی التهاب می تواند از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی جلوگیری کند.” “از آنجا که سیستم ایمنی بدن بیش از حد در بیماران کرون واکنش نشان می دهد ، منجر به بستری شدن در بیمارستان و در برخی موارد مرگ می شود.”

مطالعات بیشتری در هفته های آینده برنامه ریزی شده است.

فلووکسامین معمولاً برای درمان وسواس ، اختلال اضطراب اجتماعی و افسردگی استفاده می شود. این بخشی از گروهی از داروها است که به عنوان مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRI) شناخته می شوند ، اما بر خلاف سایر SSRI ها ، فلووکسامین با پروتئینی به نام گیرنده سیگما-1 تداخل می کند. این گیرنده همچنین به تنظیم پاسخ التهابی بدن کمک می کند.