داروهایی که باید به بیماران کرونایی در ICU داد

اتابک نجفی گفت: “مهمترین مسئله در تشخیص بیماران نیاز به درمان بستری ، اکسیژن رسانی خون شریانی است که توسط اکسی متر پالس اندازه گیری می شود.”

یک استاد در کالج پزشکی تهران گفت که ، برخلاف سایر اختلالات تنفسی ، بیماری کووید 19 ممکن است علائم بالینی نداشته باشد ، “در تجربه بیماران شریانی کرونر ، حتی با سطح اکسیژن بسیار پایین ، من از تنگی نفس خود ناراضی نبودم. ” ..

نجفی تأکید کرد: مهمترین مسئله در مراقبت از بیماران Covid 19 ارزیابی اکسیژن است. “اگر سطح اکسیژن کمتر از 95٪ باشد ، به معنای اختلال در اکسیژن رسانی است و البته ممکن است مربوط به درگیری ریه نباشد.”

او ادامه داد. “بیماران با علائم مشکوک Covid 19 می توانند در منزل تجویز شوند و وقتی به پزشکی با سطح اکسیژن بالاتر از 95 مراجعه می کنند ، درخواست PCR و آزمایش آنتی بادی را دارند.”

متخصص بیهوشی و اتاق مراقبت های ویژه با اشاره به علائم بسیار شدید هیپوکسی بیمار گفت: “به نظر می رسد که چنین بیمارانی نیاز به استفاده از داروهایی دارند که سطح اکسیژن را بالا می برند.” بود.

نجفی افزود: ناپروکسن 250 میلی گرم ، حاوی غذاهای فاقد دستگاه گوارش و پنتاپرازول 40 میلی گرم هر 12 ساعت ، به افزایش سطح اکسیژن در بیماران Covid 19 کمک می کند. علاوه بر این می توان از ویتامین C برای تقویت جسمی این بیماران استفاده کرد.

یک استاد در کالج پزشکی تهران آسیب شدید ریوی در 19 بیمار Covid پس از ترک ICU را یکی از عوارض بیماری دانست ، “این بیماران ، به ویژه کسانی که مدت طولانی در اتاق مراقبت های ویژه بوده اند. نیاز به استفاده از اکسیژن برای مدت زمان طولانی دارد. ” ..

نجفی افزود: “پس از بهبودی ، بیماران این گروه باید از ریه های خود مراقبت کنند و از زایمان سنگین اجتناب کنند.”