بلاگ

در آموزش سینمافوردی Spline Points را به Clones پیوست کنید

اگر می خواهید قدرت بیشتری در دکل های Cinema 4D Mograph خود داشته باشید ، این آموزش تیم Clapham تکنیکی را نشان می دهد که دنیایی از امکانات برای کارهای روزمره ، انیمیشن و تعامل شما را فراهم می کند. برای دیدن آموزش های دیگر read more را فشار دهید.

Tim گام به گام مراحل نصب را طی می کند که به شما امکان می دهد نقاط Spline را با استفاده از Xpresso به Clones متصل کنید ، ضمن اینکه روش نصب را حفظ می کند. با Xpresso (و یک ردیف پایتون) می توانید به نقاط ، لبه ها یا چند ضلعی های اشیا cl شخصی سازی شده شخصی خود دسترسی پیدا کنید.

فایل Beginner Scene C4D را از اینجا بارگیری کنید

اگر ترجیح می دهید مستقیماً به فیلم بروید ، اینجا را کلیک کنید

اتصال نقطه ای بین خط و شی

راهنما به چهار قسمت منطقی تقسیم شده است. در قسمت اول ، ما با نصب یک expresso بسیار اساسی شروع می کنیم که از یک نقطه اتصال استفاده می کند و یک راس از ستون فقرات را به محل یک شی متصل می کند (در این مورد یک سوکت سوکت صوتی). این بخش برای کمک به شما در شناخت Expresso در صورت استفاده از گره های Cinema 4D طراحی شده است ، علاوه بر این مقدمه ای ظریف در مورد اصول این روش قدرتمند است.

سلسله مراتب بذر

در قسمت دوم ، تیم گره داده MoGraph را به همراه ایده تکرار از طریق سلسله مراتب اشیا معرفی می کند تا عبارات شما را کارآمد و انعطاف پذیر نگه دارد. گره داده به شما امکان می دهد به اطلاعاتی از قبیل مکان ، چرخش و رنگ اشیا your والدین خود (و همچنین بسیاری از داده های مفید دیگر) دسترسی پیدا کرده و آنها را به سایر عوامل صحنه خود منتقل کنید. با استفاده از گره سلسله مراتبی ، می توانید از طریق سلسله مراتب اشیا in موجود در صحنه خود تکرار کنید. در این مثال راس هر خط را به محل قرارگیری هر فیش صوتی گره می زنیم ، اما این روش را می توان گسترش داد تا با بسیاری از انواع دیگر اشیا and و تکنیک ها کار کند.

زمان تکرار

محدودیت آشکار با این امکانات تاکنون این است که تمام طلوع خورشید اشیای واقعی در صحنه ما هستند. این بدان معنی است که اگر تعداد کلونر خود را تغییر دهیم ، باید بخشهایی را اضافه یا حذف کنیم. بسیار انعطاف پذیرتر خواهد بود اگر کاتالیزورها توسط یک جسم شبیه ساز ایجاد شوند تا بتوانیم تعداد تولید شده را همزمان نگه داریم. اگر خطوط خود را با Cloner ایجاد کنیم ، منجر به یک سلسله مراتب مجازی از اشیا می شود و می توانیم از گره داده برای تکرار آن استفاده کنیم. متأسفانه گره داده به شما امکان دسترسی به رئوس منفرد جریانهای تولیدی را نمی دهد ، بنابراین ما به یک راه حل جایگزین برای این امر نیاز داریم.

 

این محل پایتون است و به من اعتماد کنید برای استفاده از این روش لازم نیست پایتون را درک کنید. این یک بوش ساده است که مشکل ما را برطرف می کند و دنیای جدیدی از سرگرمی را برای مرکز شما باز می کند.

وارد کردن c4d
# به دنیای پایتون خوش آمدید

def main ():
خروجی جهانی 1
Output1 = Input1. GetCache ()

تنها بخشی که ما واقعاً به آن علاقه مند هستیم این خط است ، بقیه موارد در هنگام افزودن Python Junction وجود دارد.

Output1 = Input1. GetCache ()

توجه: هنگام افزودن گره Python ، حذف ورودی های موجود و افزودن ورودی جدید با استفاده از نوع داده Link مهم است ، در غیر این صورت نمی توانید شی object را به آن متصل کنید.

کاری که انجام می دهد این است که پورت خروجی گره Python ما را به عنوان یک حافظه پنهان از پورت ورودی ما تنظیم کنید. این قسمت از کد – Get.Cache () – شی the را از حافظه پنهان ساخته شده قبلی برمی گرداند ، همچنین می تواند لیست اشیا return را برگرداند و اگر یک کلونر را به ورودی متصل کنیم ، دقیقاً همان اتفاقی خواهد افتاد. سپس یک سلسله مراتب مجازی از اشیا داریم که باید تکرار کنیم. برای قرار دادن این در متن ، حافظه پنهان چیزی است که معمولاً در زیر کاپوت اتفاق می افتد. به عنوان مثال اگر یک شی ar آرایه ای ایجاد کنیم ، در همان کودکی یک مکعب اضافه می کنیم ، در داخل حافظه پنهان ایجاد شده یک سلسله مراتب از مکعب ها وجود دارد ، یکی برای هر ایجاد شده ، سپس هر مکعب حافظه پنهان مخصوص خود را دارد که یک جسم چند ضلعی است. اشیا Different مختلف حافظه نهان متفاوتی را تولید می کنند ، بسته به تنظیماتی که استفاده کرده اید ، شی Ext Extrude می تواند بازگردد ، هندسه منسوب ، فیل و کلاهک ها. برای دیدن حافظه پنهان می توانید با فشار دادن “C” یک شی genera ژنراتور را ویرایش کنید و با استفاده از این قطعه کد ساده می توانید به آن حافظه پنهان دسترسی داشته باشید و رویه شی خود را حفظ کنید.

از طریق سلسله مراتب مجازی برگردید

اکنون که این قسمت را به پایان رساندیم ، بقیه کارها ساده است. خروجی پایتون را به محل اتصال سلسله مراتب وصل کرد و همه چیز مانند قسمت دوم بالا کار کرد. تفاوت بزرگ این است که شما هم اکنون خطوط را با Cloner تولید می کنید و اسکریپت Python برای ما یک سلسله مراتب مجازی تولید می کند. اکنون می توانید به راحتی صدها یا هزاران شی را ایجاد کنید و همه آنها را با استفاده از یک خط زاویه به هم متصل کنید ، و اگر پارامتر شمارش را به دو کلون Xpresso خود پیوند دهید ، می توانید آن را از یک کلونر منتقل کنید تا شمارش همزمان شود.

اتصال انتهای دیگر کاتالیزورها به یک ناظر دیگر اکنون یک کار پیش پا افتاده است. به سادگی گره های شی ، داده و نقطه را کپی کنید ، سپس شاخص نقطه را روی آخرین نقطه در ردیف خود تنظیم کنید (در این مورد شاخص 3) ، کلونر دوم خود را به گره شی وصل کنید و شاخص را به گره داده متصل کنید.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید