بلاگ

رابطه بین رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش خطر دیابت در زنان.

محققان دریافته اند که یک رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از چربی ، میوه و سبزیجات سالم خطر ابتلا به دیابت در زنان را تا 30٪ کاهش می دهد.

تحقیقات جدید در حال بررسی سازوکارهای مختلف در بدن برای شناسایی تفاوت بین گروه رژیم مدیترانه ای و گروه رژیم طبیعی است که ممکن است خطر بیماری را کاهش دهد.

دکتر سامیا مورا ، مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد گفت: “پیام این یافته ها این است که آنچه مردم اکنون می خورند ، حتی تا یک ربع قرن بعد نیز برای سلامتی مهم است.” “بسیاری از افراد می خواهند تأثیر رژیم غذایی بر خطرات سلامتی خود را نادیده بگیرند.”

افرادی که از رژیم مدیترانه ای پیروی می کنند تمایل دارند با روغن زیتون طبخ کنند ، که چربی خوبی برای قلب ، میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات ، آجیل و دانه ها و همچنین مقدار کمی ماهی و محصولات لبنی و مقادیر محدود گوشت است. . قرمز و فرآوری شده مصرف کنید.

در مطالعه حاضر ، 25317 زن بین سالهای 1992 و 2017 تحت نظر قرار گرفتند. محققان از داده های یک پرسشنامه مصرف غذا و نمونه های خون جمع آوری شده در زمان ورود به مطالعه استفاده کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان 9/52 سال بود.

محققان دریافتند که طی یک دوره 20 ساله ، 2307 شرکت کننده به دیابت نوع 2. مبتلا شدند. افرادی که رژیم غذایی بسیار نزدیک به رژیم مدیترانه ای دارند ، 30 درصد کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

این نتایج حاکی از آن است که رژیم مدیترانه ای نشانه یک رژیم غذایی سالم و احتمالاً یک سبک زندگی سالم است. محققان می گویند کاهش خطر ابتلا به دیابت ممکن است به این دلیل باشد که رژیم مدیترانه ای غذاهای ناسالم را جایگزین غذاهایی می کند که التهاب یا مقاومت به انسولین را افزایش نمی دهند و باعث بهبود و عملکرد انسولین می شوند. سلولهای بتا عملکرد اصلی سلولهای بتا تولید و ترشح انسولین است ، هورمونی که سطح گلوکز خون را تنظیم می کند.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید