سودمندی مصرف سیاه دانه و عسل جهت درمان کرونا

به گزارش خبرنگار مجله دانستنی های دندانپزشکی، محققان در کوید 19 ، پاکستان ، کانادا ، شیلی و ایالات متحده دریافتند که در اولین آزمایش بین المللی در مورد تأثیر گیاهان ، دانه های سیاه و عسل قادر به درمان یک بیمار متوسط ​​و شدید کووید 19 بودند.

محققان خاصیت ضد ویروسی این گیاه را کشف کرده اند. همچنین نتایج نشان داد که سیاه دانه در کشت سلولهای آزمایشگاهی همانند سازی ویروس کرونا را کاهش می دهد.

مطالعات مولکولی نشان داده است که برخی از مواد شیمیایی شیمیایی مانند نیگلدین ، ​​a-gederin و تیموکینون ، بسیار شبیه به چندین آنزیم و ویروس کرونا هستند. در حقیقت ، کمپلکسهای انرژی آنها بسیار بهتر از ترکیبات کلروکین ، هیدروکسی کلروکین و فاویپیراویر است.

محققان می گویند مواد شیمیایی مختلف گیاهی در دانه های سیاه دارای خواص التهابی ، ضدمیکروبی و تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن هستند.

عسل همچنین دارای اثرات ضد ویروسی ، ضد میکروبی ، ضد التهابی و تنظیم کننده سیستم ایمنی است.

مطالعات مولکولی نشان داده است که عسل حاوی شش ترکیب فلاونوئیدی است که از تکثیر ویروس کرونا جلوگیری می کند. عسل همچنین در برابر باکتری های ضد دارو موثر است.

عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به دلیل ترکیبات پلی فنولیک ، واکنش های ایمنی بدن را تحریک می کند. از طرف دیگر ، در تسکین عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مفید است.

تیم تحقیقاتی دریافتند که مخلوط سیاه دانه و عسل دارای خواص دارویی است که می تواند در کاهش شدت بیماری Covid 19 ، کنترل تکثیر ویروس و درمان Covid 19 مثر باشد.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که استفاده از سیاه دانه به همراه عسل منجر به بهبودی سریعتر و پاکسازی ویروسی در بیماران Covid 19 می شود.

313 بیمار کرونر در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند. از این تعداد به 160 بیمار مخلوطی از دانه های سیاه و عسل داده شد و به 153 بیمار دارونما داده شد.

مطالعات نشان داده است بیمارانی که ترکیبی از دانه های سیاه و عسل دریافت می کنند طی 3 تا 7 روز راحت می شوند.