عدم بروز عوارض قابل توجه پس از تزریق واکسن ایرانی

علیرضا رئیسی امروز ، عصر شنبه ، در برنامه اصلی ، تصویب سند واکسیناسیون کرونا ملی ، به منظور اولویت بندی و برنامه ریزی واکسیناسیون ستاد ملی کرونا ، وی افزود: داده شده است.

سخنگوی کرونا ملی گفت: دو هدف اصلی واکسیناسیون جلوگیری از مرگ بیمار و ایجاد اختلال در زنجیره بیماری است: در مرحله اول واکسیناسیون ، حدود 700000 نفر شامل پرستار ، خانه سالمندان و کهنه سربازان. پنجاه درصد از جانبازان شیمیایی و سایر گروههای تعیین شده واکسینه می شوند ، در مجموع حدود 600 میلیون نفر.

وی گفت: “در مرحله اول ، هدف از واکسیناسیون جلوگیری از مرگ بیماران است ، اما در مراحل دیگر ، هدف از بین بردن زنجیره بیماری های کرونا است.”

رئیسی افزود: “آمادگی تزریق واکسن در 300 بیمارستان و 4000 مرکز بهداشتی فراهم شده است و تزریقات تحت نظارت افراد آموزش دیده و پزشکان انجام خواهد شد.”

سخنگوی کرونا ملی گفت: “تمام تلاش ما باید مرحله اول واکسیناسیون تا پایان سال باشد.”

وی با اشاره به موفقیت در مرحله اولیه بررسی واکسن ایرانی افزود: “واکسن ایرانی تاکنون هیچگونه عوارض جانبی نداشته است و به همین دلیل مجاز به تزریق هفت نفر بعدی است که فردا (شنبه) واکسینه می شوند.”

رئیسی گفت: “خبر خوب این است که واکسن رازی و موسسه سرم بزودی مرحله تزریق واکسن خود را در انسان آغاز می کنند.”

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به روند رو به کاهش EEEEE کشور افزود: میزان ابتلا به این بیماری در کشور حدود 80٪ در بیمارستان ها و 70٪ مرگ و میر کاهش یافته است ، اما من از هموطنان خود می خواهم که دقیق قوانین را رعایت کنند. ، از آنجا که با عادی سازی و عدم رعایت قوانین ، شدت بیماری افزایش می یابد.

رئیسی گفت: “اگر موج بعدی بیماری را پیگیری نکنیم ، عواقب آن در صورت بروز حتی بدتر خواهد شد و دلیل آن این است که جهش های ویروسی ، ویروس ضعیف نیست ، اما به دلیل جهش در حال تشدید است.”

وی همچنین در مورد افزودن رنگ آبی به مناطق کرونا توضیح داد: رنگ آبی ، بسته به تعداد بیماران و روند بیماری ، نشانگر کم خطر بودن مناطقی است که همه کارها در این مناطق می توانند مطابق با قوانین و محدودیت ها فعالیت کنند.

سخنگوی کرونا ملی گفت: “محدودیت های ما هوشمند است و با تغییر شرایط و رنگ مناطق محدودیت ها برمی گردند.

رئیسی افزود: اگر تهران زرد یا آبی و سفید شود ، با رعایت قوانین و محدودیت های تعیین شده می توان رویدادهای فرهنگی و هنری را برگزار کرد.

وی گفت: مدارس زیر 50 نفر می توانند در شهرهای آبی فعالیت کنند ، اما حداکثر 10 دانش آموز می توانند در کلاس های اول و دوم دبستان تحصیل کنند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: “تا به امروز ، فقط یک مورد کرونا انگلیس براساس شواهد آزمایشگاهی شناسایی شده است.

رئیسی گفت: “من فکر می کنم جلوگیری از بالاترین نقطه بعدی بیماری یک موفقیت است و هنر ما نباید بالاترین نقطه بعدی بیماری را ایجاد کند و این فقط در دو شرایط انجام می شود ، یکی رعایت صحیح و دقیق همه قوانین.” دوم برنامه ریزی مناسب در زمینه های پیشگیری و بهداشت.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی بسیار موفق ، ارزشمند و صحیح است ، بر اساس سه هدف اصلی است: اول تشخیص سریع و فعال بیماران ، قرنطینه ، تشخیص و معاینه بستگان بیماران.