بلاگ

عوارض جانبی دست و پا گیر چاقی در درمان بیماری عروق کرونر قلب

تیرنگ نیستانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، با اشاره به مشکل چاقی در اکثر کشورها و بیشتر زیر گروه ها ، اظهار داشت: افزایش وزن به دلیل فقط مصرف برخی از غذاها خیر ، به عنوان مثال ، خوردن نان باعث چاقی می شود اشتباه است.

وی توضیح داد: به این معنا که رژیم غذایی در کشورهای مختلف متفاوت است و به دلیل اوضاع اقتصادی و فرهنگی برخی از گروه های جمعیتی ، مصرف مواد غذایی ضروری امکان پذیر نیست ، این می تواند انگیزه ای برای اضافه وزن باشد.

وی گفت: با افزایش تورم ، برخی از گروه های اجتماعی با درآمد کم به غذاهای اساسی دسترسی کمتری خواهند داشت ، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که افزایش وزن متوقف شود ، اما رژیم غذایی تغییر می کند و افزایش وزن افزایش می یابد.

نیستانی با اشاره به تجربیات خود در زمینه ارائه خدمات در این دوره تاج گذاری اظهار داشت: براساس مشاهدات شدت بیماری و عواقب نامطلوب بیماری ، در افراد دارای اضافه وزن بیشتر اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع ادامه داد: تجمع چربی در بدن ، هر توزیعی که باشد ، نوعی التهاب عمومی یا سیستمیک را ترجیح می دهد. به بیان ساده ، چربی اضافی بدن التهاب آور است و ماهیت بسیاری از بیماری ها مانند Covid-19 از نظر آسیب شناسی التهابی است.

نیستانی توزیع چربی را نکته مهم دیگر دانست و افزود: وقتی قسمت زیادی از چربی در اطراف شکم جمع شود ، تنفس فرد مختل می شود. به زبان ساده ، حرکت دادن دیافراگم به سمت پایین و گسترش ریه ها برای افراد با وزن طبیعی کافی نیست. در نتیجه ، میزان مونوکسیدکربن خون در افراد دارای اضافه وزن و شکم بزرگ نسبت به افراد عادی بیشتر است و بنابراین تا حدی خواب آلود هستند ، خصوصاً برای افرادی که عفونت تنفسی نیز دارند ، خوب نیست. .

عضو هیئت علمی دانشگاه ، اثربخشی داروها در افراد دارای اضافه وزن در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی را از دیگر موضوعات مورد بررسی در این بحث عنوان کرد.

وی گفت: اضافه وزن ، به ویژه افزایش وزن در اطراف شکم ، تأثیر خوبی در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب ندارد. “ماندن در خانه برای افراد طبیعی است ، به ویژه کسانی که قبل از قرنطینه فعال هستند.” اوقات فراغت بیشتری دارند و این اوقات فراغت روی اعصاب تأثیر می گذارد. این افراد سعی می کنند وقت خود را پر کنند و اعصاب خود را التیام بخشند ، اغلب به یخچال می روند و غذاهایی می خورند که هیچ ارتباطی با گرسنگی آنها ندارد. این به روند افزایش وزن کمک می کند.

به گفته نيستاني ، اين را مي توان از نظر وزن بيماراني كه در گذشته به ما مراجعه كرده اند ، مشاهده كرد.

وی در مورد راه حل این مشکل گفت: وضعیت پیش آمده بسیار ناخوشایند و آزار دهنده است اما مختص شهر و کشور ما نیست ، کم و بیش همه جوامع را تحت تأثیر قرار داده است ، راهی برای بیمار شدن وجود ندارد.

این متخصص تغذیه توضیح داد: نظم در رژیم غذایی نیز بسیار مهم است ، از یک وعده غذایی صرف نظر نکنید ، به عنوان مثال اگر هر روز صبح ساعت 6 صبح بیدار می شوید ، یک روز که ساعت 12 ظهر بیدار می شوید ، به بهانه از صرف صبحانه ، حجم ناهار را اضافه نکنید.

نیستانی ادامه داد: فاصله بین وعده های غذایی نباید خیلی غیرمعمول باشد و ساعت ها را طوری تنظیم کنید که فاصله زیادی با هم نداشته باشند.

وی توصیه کرد: میان وعده های سالم را فراموش نکنید ، سلامتی به معنای بهداشت مواد غذایی ، آلودگی و آلودگی و میزان کالری آنها است. در بسیاری از موارد ، غذای سالم لزوماً یک وعده غذایی کم کالری نیست. به عنوان مثال ، غلات خام فاقد نمک ، اسیدهای چرب خوب ، فیبر و ریز مغذی ها هستند ، اما کالری زیادی دارند.

به گفته این استاد دانشگاه ، هر مشت غلات معادل پنج یا شش مشت کالری پلو دارد ، بنابراین نباید برای سلامتی این ماده غذایی بی رویه مصرف شود ، در مورد میوه ها نیز همین اتفاق می افتد.

وی در پایان بر لزوم فعالیت بدنی تأکید کرد و گفت: بسیاری از افراد فعالیت بدنی ندارند ، ورزش نمی کنند و همیشه می گوییم وقت نداریم ، این بهانه ای غیرقابل قبول است ، خصوصاً برای افرادی که در حال حاضر در خانه هستند. . بسیاری از فعالیت های ورزشی با کمک فناوری های جدید و اینترنت مجازی سازی می شوند ، بنابراین باید از فرصت استفاده کنید.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید