عوارض کرونا در بیماران کلیوی خطرناک تر است.

به گزارش خبرگزاری ، فرزاد علامه با اشاره به اهمیت درمان های اورژانسی برای بیماری های دستگاه ادراری ، گفت: انسداد شدید و خونریزی در دستگاه ادراری نیاز به مداخلات جدی و درمان سریع دارد.

وی افزایش ناگهانی کراتین خون را یکی دیگر از علائم بیماری های دستگاه ادراری دانست و افزود: ابتلا به بیماری کلیوی ممکن است یکی از دلایل افزایش کراتین خون باشد.

علامه با اشاره به اینکه انسداد مجاری ادراری باعث کاهش عملکرد کلیه ها می شود ، اظهار داشت: یکی از دلایل تورم و انسداد حالب کلیه یکی از دلایل وجود سنگ در سیستم ادراری است و این اختلال ایجاد می شود.

وی با یادآوری لزوم رفع انسداد مجاری ادراری ، افزود: درد پهلو ، حالت تهوع و استفراغ از جمله علائم سنگ کلیه است و به محض مشاهده این علائم باید به پزشک مراجعه کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دفع سنگ از کلیه ها غالباً با درد همراه است ، تأکید کرد: این سنگ ممکن است از مدت ها قبل ایجاد شده باشد و علائم آن به مرور زمان تشدید شود.

وی درباره نحوه درمان سنگ کلیه توضیح داد: روش های غیرتهاجمی یا بسیار تهاجمی برای درمان سنگ کلیه وجود دارد به گونه ای که با برش های بسیار کوچک می توان سنگ های بسیار بزرگ را از بدن و درمان های آندوسکوپی خارج کرد. در برخی موارد ، این یک پاسخ خوب به درمان است ، که در آن سنگ بدون برش از بدن خارج می شود.

این متخصص ارولوژی با اشاره به لزوم انجام سونوگرافی منظم ، افزود: یکی از مزایای سونوگرافی منظم این است که اگر کلیه سنگ باشد یا سنگ در حال رشد باشد ، زود تشخیص داده می شود و درمان می شود.

علامه با اشاره به اینکه می توان از بیماری های مربوط به سنگ کلیه که سنگ ایجاد می کنند پیشگیری کرد ، خاطرنشان کرد: مشکلات ژنتیکی نیز در این بیماری نقش دارد و با مصرف داروها و رژیم های غذایی خاص یا جلوگیری از بزرگ شدن سنگ کلیه می توان این بیماری ها را کنترل کرد. کرد

به گفته این متخصص ارولوژی ، در برخی موارد ممکن است انسداد در قسمت مجاری ادراری وجود داشته باشد که خود می تواند منجر به عفونت و علائم دیگری مانند تب ، لرز و بی حالی شود.

وی درباره درمان های مداخله ای برای رفع انسداد دستگاه ادراری گفت: این بیماری دامنه وسیعی دارد و به طور کلی باید برای درمان مرحله پیشرفت بیماری ، وضعیت بیمار و علائم آن در نظر گرفته شود.

این متخصص ارولوژی نیاز به معاینه دوره ای کلیه ها ، به ویژه در بیماران دیابتی و فشار خون مزمن داشت و گفت: نارسایی کلیه در بسیاری از موارد بدون علامت یا بدون علامت است ، در برخی موارد بیماری علائم اصلی آن در طولانی مدت است. آشکار کردن.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علائمی مانند سردرد ، سرگیجه ، حالت تهوع ، استفراغ و خارش را از دیگر دلایل نارسایی کلیه دانست و تأکید کرد: کاهش حجم ادرار و تورم پا نیز می تواند علائم هشدار دهنده بیماری باشد. بنابراین لازم است افراد به محض مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کنند.

وی گفت: برخی از بیماران ممکن است به دلیل پروستات در دستگاه ادراری دچار مشکل یا اختلال شوند. بیماری مزمن و افزایش انسداد در دستگاه ادراری کلیه ها را تحت فشار قرار می دهد و می تواند منجر به نارسایی کلیه شود.

علامه ادامه داد: هرگونه علائم ، مشکلات ، تغییر در وضعیت دفع ، قطع و سوزش و سوزش ادرار باید در اسرع وقت بررسی و درمان شود ، زیرا نادیده گرفتن و به تعویق انداختن این علائم عواقب جبران ناپذیری دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین به بیماران دیابتی توصیه کرد: افراد مبتلا به دیابت به دلیل بروز هرگونه علائم ، به خصوص خون یا ادرار یا درد پهلو ، به خصوص در افرادی که داشتن سابقه سنگ کلیه می تواند نگران کننده باشد.

علاوه بر این ، وی سن بیماری پروستات در مردان را بیش از 45 تا 50 سال عنوان کرد و افزود: این عارضه حتی در بلوغ یا زیر 20 سال نیز می تواند رخ دهد.

علامه در مورد روش های درمان پروستات گفت: بسته به شرایط ، اندازه و شرایط بیمار ، جراحی باز ، آندوسکوپی ، تراشیدن بخشی از پروستات یا درمان دارویی متفاوت است. ”

متخصص ارولوژی بیمارستان شهدای تجریش در ادامه خاطرنشان کرد: عوارض ناشی از بیماری کرونر قلب در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه به دلیل حساسیت به بیماری های ویروسی ، باکتریایی و … در معرض خطر بیشتری قرار دارد. وی بر پوشش و فاصله اجتماعی این افراد تأکید کرد.