بلاگ

لبنیات منبع ویتامین D نیستند.

احمدرضا درستی ، در مصاحبه با خبرنگار مجله دانش دندانپزشکی ، در مورد اهمیت مصرف لبنیات و میزان کلسیم در آنها ، اظهار داشت: مصرف لبنیات از نظر مواد مغذی مختلف از جمله کلسیم ، فسفر ، ویتامین های گروه ، پروتئین های ارزشمند ، چربی ها و ویتامین A. آنها به وفور یافت می شوند ، اما مقدار بسیار کمی ویتامین D ، K و E در محصولات لبنی وجود دارد ، بنابراین محصولات لبنی را نمی توان منبع دریافت ویتامین D دانست.

وی گفت: غذاهای دریایی منبع خوبی از ویتامین D است. “اگر بخواهیم منبع این ویتامین را نام ببریم ، می توانیم از زرده تخم مرغ ، درصد کمی از محصولات لبنی ، مکمل ها یا نور خورشید نام ببریم ، به عنوان مثال ، مصرف سه لیوان شیر و ماست در روز می تواند نیاز کلسیم بدن را تأمین کند. ، اما درصد کمتری از ویتامین D را تأمین می کند.

درستی ادامه داد: به طور کلی محصولات لبنی دارای درصد بالایی از کلسیم هستند که برای ساخت استخوان بسیار مناسب است. علاوه بر این ، چربی شیر 3.5٪ است که مانع جذب کلسیم نمی شود ، اما افرادی که دارای اضافه وزن و بالاتر هستند باید لبنیات کم چربی مصرف کنند که بیشتر جذب می شوند.

وی افزود: دریافت كلسیم با ویتامین D می تواند به استخوان سازی ، تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوكی استخوان كمك كند و تصور اینكه كلسیم همان ویتامین D است ، اشتباه است زیرا دو منبع جذب كاملاً متفاوت هستند و می توانند نقش مهمی داشته باشند. با هم ، “او گفت. در موارد ذکر شده بازی کنید.

وی در پاسخ به این س ofال که آیا چربی شیر مضر است یا مفید است ، گفت: چربی شیر از سایر چربی ها سالم است ، همچنین محصولات لبنی دارای اسیدهای چرب هستند که به راحتی هضم می شوند و کلسترول را بالا نمی برند ، بنابراین اگر شخصی شما اضافه وزن ندارید ، می توانید محصولات لبنی را به روشی متعادل و کافی مصرف کنید. کودکان همچنین محدودیتی در مصرف لبنیات ندارند اما مصرف لبنیات کم چرب به رشد آنها کمک می کند.

بدون دیدگاه

0

دیدگاه تان را ثبت کنید