محدودیت ها چرخه بیماری کرونا را شکسته است.

به گزارش این خبرگزاری ، قاسم جان بابایی گفت: در حال حاضر در اکثر مناطق شاهد کاهش بیماری هستیم و انتظار می رود که تأثیر مداخلات تا پایان هفته دوم محدودیت ها مشخص شود.

وی ادامه داد: محدودیت های اعمال شده چرخه بیماری را می شکند ، اما اگر می خواهیم میزان بروز را به حداقل برسانیم ، این محدودیت ها و اقدامات احتیاطی باید در خانواده ها انجام شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: افراد مسن گروهی هستند که به احتمال زیاد به دلیل بیماری کرونر قلب می میرند. خطر مرگ ناشی از این بیماری در افراد بالای 70 سال 12 برابر بیشتر از افراد زیر 40 سال است.

جان بابایی تأکید کرد: در زمان اوج ، اعمال محدودیت ها چرخه را می شکند ، اما کاهش مرگ و میر بعداً خود را نشان می دهد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بار این بیماری ارتباط زیادی با رفتارهای اجتماعی افراد دارد ، افزود: انجام مراسم ، اجتماعات ، سفرها و اقامت طولانی مدت در بیمارستان در روند رشد و اوج بیماری موثر است بیماری ، اما اپلیکیشن توانست چرخه بیماری را بشکند.

وی گفت: “ما باید توجه زیادی به دو گروه افراد زیر 20 سال که علائم کمی دارند اما ناقل بسیار هستند و افراد مسن بالای 60 سال که در معرض خطر بالایی هستند و احتمال مرگ آنها بیشتر است ، توجه کنیم.”

جان بابایی ادامه داد: در افراد مسن علائم بیشتر به صورت تب خفیف ، بی حالی ، بی اشتهایی و گاهی با کاهش سطح هوشیاری بروز می کند. اما در افراد میانسال علائم بیشتر به صورت تب ، درد استخوان ، سرفه ، تنگی نفس و اختلالات چشایی و بویایی است.

وی افزود: یکی از مشکلات انکار بیماری است. در صورت بروز علائم ، اولین احتمال مشکوک به بیماری کرونر است.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: استفاده از ماسک ، شستن دست ها و حفظ فاصله اجتماعی خطر عفونت را تا حد زیادی کاهش می دهد.