پرهیز از غذاهای التهابی باعث کاهش بیماری های قلبی می شود.

به گفته محققان ، یک رژیم غذایی غنی از گوشت های قرمز و فرآوری شده ، غلات تصفیه شده و نوشیدنی های شیرین ، که با افزایش التهاب در بدن همراه است ، می تواند خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. مطالعه دیگر تأثیرات مثبت خوردن گردو به عنوان یک ماده غذایی ضد التهاب در کاهش التهاب و خطر بیماری های قلبی را نشان می دهد.

مطالعات قبلی نشان می دهد که التهاب مزمن نقش مهمی در بیماری های قلبی و سکته مغزی دارد. نشانگرهای زیستی التهابی خاصی مانند اینترلوکین ها ، کموکین ها و مولکول های چسبندگی با مراحل اولیه و اواخر تصلب شرایین مرتبط بوده اند.

رژیم غذایی همچنین می تواند بر التهاب تأثیر بگذارد ، اما تعداد کمی از الگوی غذایی سالم مانند رژیم مدیترانه ای (غنی از روغن زیتون ، آجیل ، غلات سبوس دار ، میوه ها و سبزیجات و غذاهای دریایی با مصرف لبنیات و گوشت کم یا قرمز یا فرآوری شده) نشان دهنده غلظت کم برخی از التهابات است نشانگرهای زیستی و کاهش خطر بیماری های قلبی.

در مطالعه حاضر ، محققان بیش از 21000 شرکت کننده را که بیش از 32 سال تحت نظارت بوده اند ، بررسی کردند.

جون لی ، محقق ارشد دانشگاه هاروارد گفت: “ما دریافتیم كه الگوی رژیم غذایی با پتانسیل التهابی بالاتر با افزایش میزان بیماری های قلبی عروقی همراه است.” “مطالعه ما یکی از اولین مطالعاتی است که شاخص التهابی مبتنی بر مواد غذایی را به مواد غذایی با خطر طولانی مدت بیماری های قلبی عروقی مرتبط می کند.”

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که رژیم غذایی سرشار از غذاهای التهابی داشته اند 46 درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی و 28 درصد در معرض سکته مغزی قرار دارند.

محققان پیشنهاد کرده اند که برای مقابله با التهاب غذاهایی با مقادیر بالاتر آنتی اکسیدان و فیبر مصرف کنید: سبزیجات برگ پهن (کلم پیچ ، اسفناج و کلم) ، سبزیجات زرد (کدو تنبل ، فلفل دلمه ای زرد ، لوبیا ، هویج) ، غلات کامل ، قهوه و چای .

محققان همچنین پیشنهاد کردند مصرف غلات تصفیه شده و قندها ، غذاهای سرخ شده ، نوشیدنی های گازدار و گوشت های فرآوری شده و قرمز را محدود کنید. این مواد غذایی یکی از دلایل اصلی التهاب در رژیم غذایی است.