کودکان ناقلان کرونا

محمدرضا هاشمیان گفت: تعداد افرادی که منتظر تزریق واکسن هستند کم نیست و کادر پزشکی نیز قصد دارند این واکسن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: ایران یکی از اولین کشورهایی است که به بیماری کرونر قلب مبتلا شده است ، بنابراین منطقی به نظر می رسد جز اولین کشورهای کاندیدای واکسن باشد.

هاشمیان خواستار یک سیاست یکپارچه و شفاف در مورد چگونگی ورود و اعلام زمان تزریق توسط قانون گذاران بهداشتی شد و تأکید کرد که باید زمان دقیق واکسیناسیون مردم در برابر کرونا را مشخص کرد.

به گفته وی ، وقتی کشورها تاریخ دقیق شروع واکسیناسیون را اعلام می کنند ، فضای آشفته همه گیری آرام خواهد شد. اگر می خواهیم جامعه به آرامش برسد ، باید تاریخ دقیق ورود واکسن کرونا به کشور اعلام شود.

هاشمیان با اشاره به شیوع بیماری کرونر قلب اظهار داشت: در حال حاضر نسبت مرگ و میر در هر مورد تشخیصی کاهش یافته است. از زمان شیوع اپیدمی کووید ، میزان ابتلا به این بیماری از دو به دو و نیم برابر کاهش یافته است. .

وی گفت: یکی از مهمترین دلایل کاهش مرگ و میر در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر ، پوشش داروهای موثر در درمان بیماری عروق کرونر است.

هاشمیان گفت: با نظارت مداوم وزارت بهداشت ، بیماران دارویی را دریافت می كنند كه در بهبود روند درمان موثر است ، مانند Ramdesivir یا Favipiravir تحت پوشش بیمه و در شرایط مناسب تر.

متخصص بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری از وضعیت رضایت بخش ICU در مقایسه با ماه های گذشته گزارش داد و خاطرنشان کرد: روند درمان کرونا کاملا متفاوت از روزهای اول شیوع است. تبدیل می شود.

وی مداخلات و محدودیت های دقیق برای کاهش و قطع جوانه کرونا

را یکی از روش های خوب کنترل بیماری عنوان کرد. ما با امواج کمتری از این بیماری روبرو بودیم.

استمرار اعمال محدودیت‌ها در تعطیلات بار بیماری کرونا را کاهش می‌دهد

هاشمیان خاطرنشان کرد: کاهش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها بسیار چشمگیر است و تأکید کرد که ادامه محدودیت ها ، به ویژه در روزهای تعطیل ، می تواند بار بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی ادامه داد: در سراسر جهان نشان داده شده است که هر نوع محدودیت با هدف کاهش قاچاق می تواند تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و در نهایت گردش ویروس را کاهش دهد.

کودکان و دانش آموزان همچنان بیشترین ناقلان کرونا

این متخصص بخش مراقبت های ویژه با اشاره به برخی اقدامات به منظور کاهش شیوع بیماری در کشور توضیح داد: به عنوان مثال تعطیلی مدارس یکی از مهمترین اقداماتی بود که از روزهای اول شیوع بیماری در کشور اعمال شد . این اتفاق در بسیاری از کشورها رخ نداد و با وجود شیوع ویروس ، مدارس به آموزش چهره به چهره ادامه دادند و این بار میزان ابتلا به بیماری را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وی گفت: “یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد بسیاری از افرادی که به کرونا آلوده بودند ، مجری خدمات مدرسه بودند زیرا کودکان و دانش آموزان بیشتر بدون علامت بودند و به دلیل وضعیت ایمنی خود ناقل عروق کرونر بودند و به راحتی می توانستند ویروس را حمل کنند.” منتقل می شوند.

ضرورت سرعت بخشیدن به واکسیناسیون

این استاد دانشگاه گفت که بیشتر ویروس کرونا در واحدهای مراقبت های ویژه در گردش است و خواستار تسریع در تولید و توزیع واکسن ها است. رشد و انتشار ویروس را کاهش دهید.

هاشمیان تأکید کرد: مهمترین مسئله برای کنترل اپیدمی و جلوگیری از قربانیان بیشتر تسریع در روند واکسیناسیون کرونا است.

کشورهای هند و چین پیشروترین تولیدکنندگان واکسن کرونا

این کشور هند و چین را در زمره برترین تولیدکنندگان واکسن کرونا قرار داد و برنامه هایی را برای ایجاد کارت واکسن ، خرید و تهیه واکسن های کرونا در نظر گرفت.

به گفته یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تجربه نشان داده است که بسیاری از افراد کاندید واکسیناسیون در کشور یا جهان نیستند ، همانطور که در مورد واکسن آنفلوانزا اتفاق افتاد و همه بخشهایی از جامعه تمایلی به واکسیناسیون ندارند.